dilluns, 22 de juny del 2009

Paris, encore une fois

Per enèssima vegada a la ciutat de l'amor. Aquest cop he tingut la opurtunitat de veure les dues coses que em faltaven per finalitzar amb una visita completa! Dos llocs especials, no tan turístics i molt interessants

PARC DES BUTTES CHAUMONT

Le parc des Buttes-Chaumont est un jardin public situé au nord-est de Paris, dans le 19e arrondissement. D'une superficie de 24,73 hectares, il est le troisième plus grand des 426 jardins que compte Paris (le premier étant le parc de la Villette et le deuxième le jardin des Tuileries). Napoléon III le fit réaliser par Haussmann ; son concepteur est Jean-Charles Alphand qui a aménagé aussi entre autres le bois de Boulogne, avec la courbe détrônant la ligne droite de la tradition française du paysage.




LES CATACOMBS DE PARIS

L'origine des Catacombes de Paris (qu'il vaudrait mieux appeler «Ossuaire municipal») remonte à la fin du XVIIIe siècle. Le cimetière des Innocents (près de Saint-Eustache, dans le quartier des Halles) avait été en usage pendant près de dix siècles et était devenu un foyer d'infection pour tous les habitants du quartier. Après de multiples plaintes, le Conseil d'État, par arrêt du 9 novembre 1785, prononça la suppression et l'évacuation du cimetière des Innocents.

Ce sont d'anciennes carrières qui furent choisies pour déposer les ossements ; la Ville de Paris venait en effet de se doter d'une inspection générale des Carrières dont le rôle était la consolidation des voies publiques minées par les carrières. Les carrières « de la Tombe-Issoire » furent l'objet de travaux comprenant une grande part de maçonnerie et de soutènement de galeries, complétés par le creusement d'un escalier flanqué d'un puit pour déverser les ossements.

Le transfert des restes pu commencer après la bénédiction et la consécration du lieu le 7 avril 1786 et se continua jusqu'en 1788, toujours à la tombée de la nuit et selon un cérémonial constitué d'une procession de prêtres en surplis qui chantaient l'office des morts le long du trajet emprunté par les tombereaux chargés d'ossements et recouverts d'un voile noir. Par la suite, ce site allait, jusqu'en 1814, recueillir les ossements de tous les cimetières de Paris.



diumenge, 21 de juny del 2009

Green Go!

Gringo es un término usado en español y portugués, con diversos significados, a menudo mal interpretado por las personas angloparlantes.

En ciertos países americanos, como México, Honduras, Ecuador, Perú, Centroamérica, Colombia y Venezuela el término se aplica exclusivamente para los estadounidenses.

Existen varias versiones de etimología popular sobre el origen del término, el cual ya se usaba desde 1600-1700 para los angloparlantes del norte. Culminan con la popularización de dicho término en las guerras entre estadounidenses y mexicanos que terminaron con la independencia de Texas primero y la anexión de gran parte del territorio mexicano por los Estados Unidos, luego. Esas versiones provienen de:

· La Batalla de El Álamo, Texas en 1836, los mexicanos les gritaban GREENS GO (verdes, váyanse) debido a que el ejército estadounidense vestía uniforme verde , Green Go! (gringo) se quedó en el lenguaje mexicano.

· Los batallones de Estados Unidos se identificaban por medio de colores. Así pues, existía el batallón "blue", el "red", el "green", etc. En el campo de batalla el comandante del batallón verde gritaba "GREEN GO", "GREEN GO", "GREEN GO", exigiendo a su batallón que avanzara. Los mexicanos imitaron burlonamente el grito del comandante y le dieron el sobrenombre de "GRINGO" a sus enemigos

Otros muchas teorías...

Gracias hermanitas por enseñarme tantas cosas! Os quiero!

diumenge, 14 de juny del 2009

L'Orla


Aquí tenim l'espectacular Primera Promoció 2004-2009 d'Enginyeria Aeronàutica de l'ETSEIAT!
Tots amb la preciosa corbata, somriure forçat o cara seria intentant dissimular la posició incòmoda! Visca!

Break'ing My Balls



A post to the great birthday party! My last crazy party in Toulouse, dancing and drinking full-time! Mickey Mouse danced without embarrassent and got completely drunk while Mini enjoyed nice salsa's dance with the Brazilian ;)
Awesome!

dimecres, 3 de juny del 2009

Air Expo

Le meeting aérien incontournable de la région toulousaine est de retour sur l’aérodrome de Muret-Lherm.

Le samedi 30 mai 2009 Air Expo prendra son envol. Pour sa 23e édition, le plus gros rassemblement aérien de la région toulousaine revient sur l’aérodrome de Muret-Lherm. Depuis plus de 20 ans, cette grande manifestation populaire est organisée chaque année par les élèves ingénieurs des deux grandes écoles aéronautiques françaises : l’ENAC et l’ISAE. A travers un ballet aérien et une exposition au sol, la volonté des organisateurs est d’offrir au plus grand nombre, passionnés comme néophytes, un spectacle aéronautique exceptionnel.
Le meeting 2008 aura accueilli plus de 33.000 personnes sur la base militaire de Toulouse-Francazal. Elles ont pu y admirer un plateau varié d’aéronefs : de la patrouille Cartouches Dorées à l’A380, en passant par le Rafale et le Transall.

Airworthiness

L'objectiu de la nostre estimada ICAO és "one accident per million of flight hours", el que equival a un accident cada dues setmanes.

Estudiant la gran certificació d'avions sembla que els professors gavatxos tinguin una mica d'humor negre, ja que només fan que ensenyar-te accidents. Com canvia volar desprès d'haver estudiat decenes d'accidents, motius i resultats :S

Un dia va i ens diu: "Imagineu-vos com la van liar l'agost del 2005, va haver 5 accidents en questió de 20 dies, totes les autoritats s'estiraven dels cabells i no sabien com fer-s'ho perquè no caiguès en picat tot el negoci d'aviació comercial" i un somriure que encar ano entenc a la cara, i aquí el que ens va ensenyar.

Date : 2nd August, 2005
Airline : Air France
Aircraft : Airbus A340-313
Location : Toronto, Canada
Fatalities : 0:309


Date : 6th August, 2005
Airline : Tuninter
Aircraft : ATR 72-202
Location : Off Palermo, Italy
Fatalities : 14:39


Date : 14th August, 2005
Airline : Helios Airways
Aircraft : Boeing 737-31S
Location : Grammatikos, Greece
Fatalities : 121:121


Date : 16th August, 2005
Airline : West Caribbean Airways
Aircraft : MD-82
Location : Machiques, Venezuela
Fatalities : 160:160


Date : 23rd August, 2005
Airline : TANS Peru
Aircraft : Boeing 737-244
Location : Pucallpa, Peru
Fatalities : 40:98

dimecres, 27 de maig del 2009

The Final Break

"We're free"

La Cenerentola - Aschenputtel

Primer cop a veure una òpera i a Berlin. Que més podem esperar de tenir una amiga culta en una ciutat donada a l'activitat cultural i que facilita la vida als estudiants.

Un experiència única. Especialment destacaré la segona part a tercera fila (ups), on podies entendre perfectament tot el que deien (en italià) i podies veure l'expressió dels cantants... La pell de gallina!

Un ambient d'elegancia, classe, gent culta, poc acollidor pels estudiants. La gent super graciosa amb els prismàtics :D:D



Dramma giocoso in two acts by Gioacchino Rossini
Libretto by Jacopo Ferretti
First performed on 25th January 1817, in Rome
Premiered at the Deutsche Oper Berlin on 20th May 2009

In Italien with German surtitels

diumenge, 24 de maig del 2009

Good Morning, England!

Great movie to end a great WE around TLS with our guest, the well known SM! A great soundtrack!



"Tell us what the secret is" :P

Toulouse, la Cité de rendez-vous!

divendres, 15 de maig del 2009

"Je l'aimais"

Ahir vaig seguir amb la meva intenció de veure cine en francès amb "Je l'aimais", basada en la novela de Anna Galvada.
És molt maca i molt sensiblera, en fi una pel·lícula francesa dramàtica més sobre la realitat de la vida amorosa. Tot i perdrem la meitat de diàlegs i que en alguns moments sembla una copiada de "Lot in Translation" és una peli aconsellable pels amants del cine Verdi! I a mi se'm van passar les dues hores en un moment!

Aquí la cançó inicial "Run & Ride" d'Anna Chalon:


De fet la pel·lícula dóna molt pe reflexionar, rallar-te i casi desesperar-te, jejeje, especialment pels que són romàntics i amorosos com una servidora. Parla d'un tema, per mi, delicat e inevitable avui en dia.

dimarts, 12 de maig del 2009

It's the risk that I'm taking

"Halo" by Beyoncé


:D

dilluns, 11 de maig del 2009

Le château de Foix

Començant el dia en un pícnic al parc de l'oficina de turisme mentres esparavem que les portes del castell obrissin.

I després a endinsar-nos al segle XII, mentres ens cansavem pujant i baixant escales :P



Les tres maries presents!

dissabte, 9 de maig del 2009

Le Cassoulet



Oh lala! Per fi, he provat la famosa Cassoulet de l'Occitania! :P

La vam disfrutar molt menjant, un pel massa grassosa i forta, però estava bona! I tot s'ha de dir, el sistema digestiu balla i canta durant la resta de la nit, jejeje!

divendres, 8 de maig del 2009

Guppy's Family

The Pregnant Guppy was a large, wide-bodied cargo aircraft built in the USA and used for ferrying outsized cargo items, most notably NASA's components of the Apollo moon program. The Pregnant Guppy was the first of the Guppy line of aircraft produced by Aero Spacelines, Inc.

This extraordinary aircraft was the result of a confluence of circumstances, aircraft and people. In 1960, US airlines were disposing of their obsolete piston-engined Boeing 377 Stratocruisers in favour of the newer jet-engined airliners. NASA was finding that barge transport of their increasingly large space program components from manufacturers on the West Coast to test and launch sites on the East Coast was slow and expensive. Aircraft broker Leo Mansdorf was stockpiling surplus Stratocruisers at Van Nuys prior to resale, and ex-USAF pilot John M. Conroy realized the potential of these aircraft to transport the large but relatively light rocket components.

Conroy presented his plans for an extensively modified Stratocruiser to NASA, where an official commented that the bloated aircraft resembled a pregnant guppy. Although NASA was lukewarm on the concept, Conroy mortgaged his house and founded Aero Spacelines International in order to build and operate the concept aircraft.

The Super Guppy is a large, wide-bodied US cargo aircraft used for ferrying outsized cargo components. It was the successor to the Pregnant Guppy.

In the early 1970s, four Super Guppies were used by Airbus Industrie to transport aeroplane parts from decentralised production facilities to the final assembly plant in Toulouse. The running joke was "Every Airbus is delivered on the wings of a Boeing". The super Guppies have since been replaced by the Airbus Beluga, capable of carrying twice as much cargo.

And afterwards... the Mini Guppy!

To Remi and his book!

Rutan Voyager

On December 23, 1986, the Burt Rutan-designed Voyager aircraft landed at Edwards Air Force Base in California, completing the first non-stop, non-refueled flight around the world by an airplane. Its flight of 26,366 statute miles lasted 9 days, 3 minutes, and 44 seconds, piloted by Dick Rutan (Burt’s brother) and Jeanna Yeager.

Burt Rutan made his reputation with innovative designs for homebuilt aircraft, including the VariViggen, VariEze, Long-EZ, and others. He and brother Dick conceived the idea of a non-stop, non-refueled, around-the-world flight in 1980. They predicted the project would take 18 months. It took 6 years.

Construction of the Voyager began in the summer of 1982, with a first flight two years later. The airframe was built without metal components. The main material used was a composite sandwich of paper honeycomb and graphite fiber, molded and oven-cured.

Voyager is, in effect, a flying fuel tank. Its gross takeoff weight for the record flight was 9,694.5 lbs., of which 7,011 lbs. was fuel, carried in 17 tanks. When the flight ended nine days later, only 140 lbs. of fuel remained.

Power comes from two engines, one at each end of the fuselage. The rear engine, a 110-hp air-cooled Teledyne Continental IOL-200 ran for all but 8 minutes of the flight, when a fuel feed problem shut it down. The front engine, a 130-hp, air-cooled Teledyne Continental O-240, provided takeoff and climb power, and backup for the rear engine.

Voyager’s official average speed during the around-the-world flight was 116 mph. Its altitude averaged around 11,000 feet, climbing as high as 20,500 ft. Voyager’s route was set with the help of a team of meteorologists who guided the pilots around storms and into favorable winds.

Voyager’s flight was a stunning triumph, accomplished by Rutan’s project team, a host of volunteers, many small private contributions, and no government sponsorship.


To Remi, intesresting book! :P

dijous, 7 de maig del 2009

Untouched

dimecres, 6 de maig del 2009

Internacional Lease Finance Corporation

The International Lease Finance Corporation (ILFC) is an aircraft lessor headquartered in Los Angeles, California. It is the world's largest aircraft lessor by value, though ILFC's rival, General Electric's GECAS unit, has more aircraft. It leases Boeing and Airbus aircraft to airlines worldwide, including Air Canada, Air France-KLM, Aegean Airlines, Lufthansa, American Airlines, Air India, Continental Airlines, Mexicana, Emirates Airline, Vietnam Airlines, Vueling Airlines and most recently, Delta Air Lines.

Father and son team Leslie Gonda and Louis L. Gonda founded ILFC in 1973 along with Steven F. Udvar-Hazy. The company was acquired by international insurance giant AIG in 1990, although the unit is still run by Udvar-Hazy.

According to the Wall Street Journal (Tuesday, May 13, 2008, Page C1), in 2007 ILFC earned revenues of $4.73 billion and income of $604 million, with a staff of only 170 people.



"The airline industry dodged two bullets this week. The rescue of AIG, once the world’s biggest insurer, also saved its subsidiary, ILFC, a market leader in aircraft-leasing. As a result 900 planes did not fall into the hands of the receivers, which would have caused confusion and disruption to dozens of airlines around the world." According to Economist.com

diumenge, 3 de maig del 2009

Entrée interdite aux chiens et aux juifs



"Voilà, mon histoire. Voilà le sacrifice qu'a fait mon père. C'est le cadeux que j'ai reçu de lui"

"On a mil points!!!!!!!!!!!!!"

Très mignon!!!! --> The oscar goes to... http://www.youtube.com/watch?v=8cTR6fk8frs

Real Madrid 2 - 6 F.C. Barcelona



Visca el Barça!

divendres, 1 de maig del 2009

After Tonight



To my Darling! Be strong! :P